Successfull multitasking

Det där med simultankapacitet är inte alls min grej. Trots att jag är kvinna och vi ska vara duktiga på att göra flera saker samtidigt. Är därför mycket stolt över mig själv att jag lyckades med utmaningen att laga köttfärssås och köttbullar samtidigt!




Det är både enkelt och gott att göra sina egna köttbullar. Slår Mamma Scans med hästlängder! Plus att det är billigare och du behöver inte fundera på vad det är i dem. I dag köpte jag 800 gram blandfärs och gjorde köttbullar av hälften. Det räcker till ungefär 4-6 personer. Det går även jättebra att frysa in och ta fram när det behövs. Blanda köttfärsen (detta är alltså beräknat på 400 gram) med ett ägg, en finkackad gul lök samt ca 3 msk ströbröd som fått svälla i 1 dl mjölk. Salta och peppra (om du inte gillar att smaka på rå färs kan man steka en liten bit och smaka för att se att man har kryddat bra). För att det ska bli enkelt att rulla blöter du händerna med vatten innan. Sedan är det bara att steka! Servera med nykokt pasta, potatismos, potatis och lingon, eller vad man nu gillar. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Blogg listad på Bloggtoppen.se
Vardagsbetraktelser bloggar
bloggstarts Topplista
Startblogg.se

RSS 2.0