Gråtande kvinnor och p-piller

Jag och Martina pratade lite om P-piller igår. Om att många kvinnor inte mår så bra av P-piller, känner sig ledsna och deprimerade. Dagen efter läser jag i AB att kvinnor i genomsnitt gråter 16 månader (!) av sitt liv, eller i snitt 25 minuter per dag. Jag tror definitivt att det kan stämma. Jag slutade med p-piller för ca ett år sedan, men innan dess kunde jag vara fruktansvärt ledsen. Ofta. Och i ofta också helt utan orsak. Jag kunde gråta en hel dag. Jag fattade till slut, som tur är, vad som var den verkliga orsaken till mina problem, men jag tror inte alla gör den kopplingen. Det tog i alla fall lång tid innan någon på ungdomsmottagningen föreslog något annat för mig än "en ny sort". Kanske skulle statistiken visa något annat om problemet togs på större allvar?



http://www.aftonbladet.se/wendela/article5642756.ab

Kommentarer
Postat av: Anonym

jobbigt somfan med jobb :D



lottar ut super snygg (helt ny) klänning från hm :) kolla bloggen!

2009-08-15 @ 18:41:14
URL: http://deity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Blogg listad på Bloggtoppen.se
Vardagsbetraktelser bloggar
bloggstarts Topplista
Startblogg.se

RSS 2.0