Elefanter

När jag och David var i Thailand för sisådär ett halvår sedan. En av de häftigaste sakerna vi gjorde var att rida elefant. Jag älskar elefanter, de är intelligenta och mycket fascinerande djur. Det stället där vi var och red elefant var ett av de "bra" ställena som finns i Thailand. Lägret ligger på ön Ko Chang, mitt i djungeln, och elefanterna behandlas väl. Tyvärr finns det ochså elefanter i Thailand som inte har det så bra. Bland annat så gick folk runt med elefanter mitt i Bangkok och tog betalt av folk som ville mata den stackars elefanten. Sådant tycker jag är så hemskt att jag bara vill gråta.

Jag ska lägga upp lite bilder i kväll från vår elefant-tur.
Apropå den här artikeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Blogg listad på Bloggtoppen.se
Vardagsbetraktelser bloggar
bloggstarts Topplista
Startblogg.se

RSS 2.0